Komar to jednoosobowy polski motorower (moped) produkowany w kilku wersjach:

  • Typ 230 - pierwszy model Komara produkowany od 1960 roku przez ZZR w Bydgoszczy, wyposażony w silnik SM01 od Rysia.

  • Typ 231 - następca modelu 230.

  • Typ 2320 (232) - wprowadzony do produkcji w 1965r. Przednie koło jest resorowane, a tylne zamocowane sztywno. Silnik uruchamiany jest za pomocą pedałów.

  • Typ 2321 - wprowadzony do produkcji w 1965r., od modelu 2320 różni się tylko typem zastosowanego silnika.

  • Typ 2322 - wprowadzony do produkcji w 1965r., od modelu 2320 różni się tylko typem zastosowanego silnika.

  • Typ 2328 - zmodernizowana wersja 2320, produkowana od 1971 roku, wyposażona w silnik z jednobiegową skrzynią biegów i odprężnikiem.

  • Typ 2330 - zmodernizowana wersja 2320, produkowana od 1969 roku, wyposażona w ramę rurowo-tłoczoną i tylne koło resorowane za pomocą teleskopów. Zespół napędowy pozostał bez zmian.

  • Typ 2338 - zmodernizowana wersja 2328 wyposażona w ramę rurowo-tłoczoną i tylne koło resorowane za pomocą teleskopów. Zespół napędowy pozostał bez zmian.

  • Typ 2350 - zmodernizowana wersja modelu 2330, produkowana od 1970 roku, wyposażona w nowy zespół napędowy uruchamiany za pomocą dźwigni nożnej tzw. "kopnika".

  • Typ 2361 - sportowa wersja 2350, produkowana od 1972 roku, różniąca się siedzeniem, kierownicą i zbiornikiem paliwa.

  •  

    Fotki moich Komarów przed i w trakcie remontu:


    Komar 2320 '65

     


    Komar 2320 '65

     


    Komar podczas remontu

     


    dwa Komary 2320

     


    dwa Komary 2320

     


    Komar 2320

     

    Dane techniczne:

    Marka i typ motoroweru Komar 230 Komar 2321 Komar 2322
    Silnik

    dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem

    Typ silnika SM01

    S38C

    S38D
    Pojemność 49,8 cm3
    Moc 1,5 KM

    0,8KM

    2,25KM
    Stopień sprężania

    6,5

    Gaźnik

    G12

    G12A
    Skrzynia biegów dwubiegowa ręczna
    Instalacja elektryczna

    6V - 16W

    6V - 17W
    Świeca zapłonowa F80 Iskra
    Masa pojazdu 45 kg 43 kg
    Zużycie paliwa 2, l/100km
    Pojemność zbiornika 6 l
    Prędkość maksymalna

    50 km/h

    30 km/h

    55 km/h

     

    Marka i typ motoroweru Komar 2320 Komar 2328 Komar 2338
    Silnik

    dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem

    Typ silnika S38B4 S38SH
    Pojemność 49,8 cm3
    Moc 1,4 KM 1,5 KM
    Stopień sprężania 6,5
    Gaźnik

    G12A / GM12F

    GM12F
    Skrzynia biegów dwubiegowa ręczna jednobiegowa
    Instalacja elektryczna 6V - 17W
    Świeca zapłonowa F80 Iskra
    Masa pojazdu 45 kg 45 kg 52 kg
    Zużycie paliwa 2, l/100km
    Pojemność zbiornika 6 l
    Prędkość maksymalna 40 km/h

     

    Marka i typ motoroweru Komar 2330 Komar 2350 Komar 2360
    Silnik

    dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem

    Typ silnika S38B4 S38ZB4
    Pojemność 49,8 cm3
      1,4 KM
    Stopień sprężania 6,5
    Gaźnik GM12F
    Skrzynia biegów dwubiegowa ręczna
    Instalacja elektryczna 6V - 17W
    Świeca zapłonowa F80 Iskra
    Masa pojazdu 52 kg
    Zużycie paliwa 2, l/100km
    Pojemność zbiornika 6 l
    Prędkość maksymalna 40 km/h

     


    POWRÓT