Na tej stronie będę opisywał typowe usterki popularnych motorowerów oraz sposoby ich usuwania. Dlatego proszę o nadsyłanie e-mailem opisu usterki jaka Wam się przydarzyła łącznie z opisem sposobu, w jaki ją usunęliście (proszę podać również markę i typ motoroweru, w którym usterka wystąpiła). Nadesłane opisy będę publikował na tej stronie, która może stać się pomocą dla innych, czasem mniej doświadczonych motorowerzystów. Życzę jednak, aby nikt z tej strony nie musiał skorzystać :-)

1. Nagła przerwa w pracy silnika.
Najczęstszą przyczyną jest skończenie się mieszanki w zbiorniku paliwa. Przyczyną może być również tworzenie się mostka między elektrodami świecy zapłonowej. Mostek należy usunąć oczyszczając elektrody świecy. W przypadku częstego powtarzania się usterki pomocne może być zwiększenie odległości między elektrodami świecy.
2. Silnik po szlifie cylindra gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów z dużą szybkością - Simson S51.
Należy sprawdzić wartość cieplną świecy zapłonowej. Wojtek Wawrzynowicz zaleca używanie świecy o wartości 75. Według niego wartość np. 120 jest za wysoka.
3. W Romecie Charcie 210 nie świeci światło przednie, tylne oraz kierunkowskazy.
Należy sprawdzić, czy akumulator jest naładowany oraz czy jest zaśniedziały i ewentualnie oczyścić go (ze śniegu). <Stygi>

4. W Romecie silnik nie chce odpalić mimo, że jest iskra i wyregulowany gaźnik. 
Czasem bywa tak, że silnik daje iskrę tylko podczas sprawdzania (przy wykręconej świecy). Gdy świeca jest wkręcona to pod wpływem ciśnienia sprężania następuje zanik iskry. Winę za to ponosi wadliwa cewka zapłonowa, którą należy wymienić. <Kurczak>

5. W Simsonie S51 silnik pracujący na wolnych obrotach po pewnym czasie gaśnie i nie można ustawić wolnych obrotów po przejechaniu kilku kilometrów z dużą prędkością.
Należy wymienić zaworek odcinający dopływ paliwa w gaźniku. <friko>